7 Shares

Nissan Skylines är kända för att de var oerhört lätta att trimma

Genom att koppla bort ett par slangar och se till att motorn andades bättre kom man snabbt upp i effekttal långt över de 276 hästar som de hade i originalskick. Du känner säkert till överenskommelsen i slutet av åttiotalet mellan japanska biltillverkare.

På grund av ett ökat antal dödsfall på vägen vid den tidpunkten skulle bilproducenterna begränsa motoreffekten till just 276bhp, i kombination med en hastighetsbegränsare som höll toppfarten under 180 kilometer i timmen

Men vissa tillverkare ignorerade denna regel helt, man sa att bilarna hade mindre än 276 hästkrafter (genom att strypa effekten) för att hålla tjänstemänna nöjda. Men de hade givetvis mer effekt när strypningarna var demonterade, mycket mer.

R32 Nissan Skyline GT-R det ursprungliga monstret. Med dess bombsäkra RB26DETT-motor var lätt att krama ur mycket mer effekt ur genom att ta bort pluggar och sedan kunde man givetvis trimma den ytterligare. Något som denna R32 står som bevis för, ett 1400 hästkrafters backmonster från Sydafrika.

Den låter fantastiskt och går som ett troll så på med hörlurar och åk med…

Nyhetsbrev av Bilnyheter och Motorsport

Periodvis summering av våra bästa artiklar och nyheter skickas en gång i månaden.

Liknande artiklar

7 Shares

Kommentarer