2025 KTM 890 Adventure R – Är det marknadens hetaste adventure bike

Ny anslutningsenhet som standard och fräsch design i nya 2025 KTM 890 Adventure R

Mer off-road fokus

Svaret ligger i ergonomin, karossen och attityden hos cykeln under föraren och fjädring – lika mycket som den nya anslutningsenheten på instrumentbrädan och det yttre utseendet på 890 R-modellen.

Det faktum att 890 R har Xplor, inte Apex WP-fjädring och 48 mm gaffel medan 790 har 43 mm inställning, påverkar särskilt körning i terräng. 240 mm kontra 200 mm fjädringsväg, ytterligare 30 mm markfrigång, alla pekar på bättre off-road-prestanda.

Med hjälp av det Dakar-vinnande KTM 450 Rallyt säger KTM att 2025 890 Adventure R har ”subtila och tekniska skillnader”, säger de, vilket gör hela skillnaden.

En låg vindruta, hög framskärm, plast i rallystil, dyna anpassad för terräng och en fräsch grafisk uppsättning hjälper 890 R att sticka ut

Oavsett vilken prisklass eller stil på ADV-cykeln (mer fokuserad på gata eller terräng) som lockar dig mest, har vår erfarenhet av att köra Adventure och R-modellerna visat att skillnaden är tydligare när du står eller sitter på motorcyklarna. R-modellerna är mer kapabla i off-road, delvis tack vare bättre fjädring och mer markfrigång men även att de har bättre ergonomi så att du kan röra dig på hojen.

Uppgradering av TFT-skärm Den andra stora nyheten om 890 Adventure R är Connectivity Unit som ingår som standard på MY25-modellen. Den 5” TFT-skärmen låter dig ansluta till KTMConnect-appen med Bluetooth för saker som navigering, musik och samtal.

All Rights Reserved

Technical highlights KTM 890 Adventure R 2025:

  • Standard Connectivity Unit to enable KTMConnect
  • KTM 450 RALLY-inspired bodywork with new graphics
  • Offroad-focused, lower windshield
  • Single-piece seat
  • Proven WP XPLOR suspension
  • 5” TFT display with USB connection
  • ABS components with a 9.3 MP modulator
  • Offroad ABS linked with Offroad Mode and optional Rally Mode
Peter Mackhé
Peter Mackhé
Peter Mackhé är grundaren av MotorWorld och har en lång passion för allt som rör motorer. Med ett särskilt intresse för bilar och motorcyklar startade han MotorWorld för att skapa en plattform där alla motorentusiaster kan samlas och dela sin glädje. Peter har en bakgrund inom både racing och hemmabyggen och brinner för att sprida nyheter och berättelser om allt från klassiska fordon till de senaste innovationerna inom motorvärlden.

Mer från samma skribent

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här

Relaterade artiklar

Annons

Senaste artiklarna

VIDEO: Novemberkåsan 2024

Missade du att vara ute i skogarna i Eksjö under årets Novemberkåsan? I så fall har du video från tävling och resultat här... https://www.youtube.com/watch?v=YHURoxKFQ2k https://www.youtube.com/watch?v=YwwEg0jOj5E Resultatlista Novemberkåsan 2024 Bilder...

2024 Dodge Durango SRT 392 AlcHEMI – Den sista V8 motorn från Dodge?

Dodge hedrar den sista 6.4 V8-motorn med Dodge Durango SRT 392 AlcHEMI - Betyder det att detta är den sista V8 motorn vi ser...

Land Rover kör Dakar Rally 2026 med Defender

2024 körde 182 bilar i mål under Dakar Rally av av totalt 340 startande Det är officiellt från Land Rover att man komme köra 2026...

Vill du hålla dig uppdaterad med de senaste motornyheterna?

Följ oss för att få de senaste nyheterna om allt från bilar och motorcyklar till racing och hemmabyggen. Vi håller dig informerad om de mest spännande nyheterna inom motorvärlden!

Genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev godkänner du att få utskick från MotorWorld.se samt att vi lagrar din e-postadress i enlighet med vår personuppgiftspolicy.