2 Shares

Visste ni att sportdrycksföretaget Red Bull själva säger att de är ett mediebolag

Red Bull är ett spännande företag som går sin egen väg. De har ett samarbete med GoPro där de delar sina intäkter sinsemellan och Red Bull kan med all sannolikhet bli världens största nyhetskanal för motorsport inom en snar framtid…

Jag har följt deras YouTube-kanal som har gått på 5 miljoner prenumeranter till 6,653,938 subscribers idag. Det senaste är att de har skapat en egen digital TV-kanal redbull.tv där de har börjat publicera sina filmer.

Frågan är om de bara använder YouTube bara som motor så att man skall gå vidare till Red Bull TV i framtiden där man skall kunna följa alla profiler inom motorsport och alla tävlingar.

En sak som är säker är att Red Bull verkligen har lyckats med sin digitala transformation och de använder sitt starka varumärke varumärke för att etablera ”rev share” modeller med andra digitala jättar som GoPro som redan har en stark position inom motorsporten.

Alla ni som bara ser dem som en sliskig sportdryck som kända motorpersoner går och smuttar på bör tänka om.

Vad Red Bull har för oss i framtiden skall bli spännande att se!

 

Nyhetsbrev av Bilnyheter och Motorsport

Periodvis summering av våra bästa artiklar och nyheter skickas en gång i månaden.

Liknande artiklar

2 Shares

Kommentarer