0 Shares

Koenigsegg Automotive har plockat in Fredrik Wahrolén för en nyskapad position som försäljnings- & marknadsdirektör hos Koenigsegg

Fredrik kommer till Koenigsegg närmast från Mercedes-Benz där han var chef för PR & Communications för den svenska marknaden mellan 2014 till 2019. Innan dess har han haft flera olika ledande roller inom marknadsföring och kommunikation hos Peab, Duni och IKEA. Han har också varit byrå VD inom Grey Network.

”Koenigseggs tillväxt under de senaste åren har varit fenomenal. Den tillväxt vi förutser för framtiden kommer att ta oss in på nya territorium och utvidga vår marknad över hela världen. Vår organisation är redo att stödja de nya kunderna och vi välkomnar Fredrik Wahrolén till familjen Koenigsegg ” säger Christian von Koenigsegg, grundare och koncernchef

Rekryteringen av Fredrik Wahrolén är ett viktigt steg i den processen. Fredrik har stor erfarenhet och hans erfarenhet kommer att märkas över hela företaget som fokuserar ännu mer på kundtillfredsställelse.

Fredrik Wahrolén kommenterar sin nya position: ”Koenigsegg är en innovatör med unik teknik som är en utmanare inom bilindustrin. Jag ser verkligen fram mot att vara en del av Koenigseggs spännande resa – in i nya segment och dra nytta av tillväxtmöjligheterna inom hyperbilsegmentet”

Fredrik började i sin nya position den 6 maj.

Källa Koenigsegg

Nyhetsbrev av Bilnyheter och Motorsport

Periodvis summering av våra bästa artiklar och nyheter skickas en gång i månaden.

Liknande artiklar

0 Shares

Kommentarer