Isuzu Sverige kickar igång hösten med ny varumärkesdirektör

Per Håkansson blev ny varumärkesdirektör för Isuzu i Sverige under augusti, han kommer närmast från tjänsten som retail manager hos Nordic Truckcenter.  International Motors Nordic övertog agenturen för Isuzu i slutet av 2015 och sedan dess har försäljningsvolymen ökat med 47 procent

– Med den nya modellen efter årsskiftet och Sveriges mest nöjda återförsäljare är jag övertygad om att målet att bli Topp-3 i segmentet är inom räckhåll. Detta ska bli mitt livs mest spännande utmaning, säger Per Håkansson.

Per tar över ledartröjan efter Filip Frennby, som tillträtt tjänsten som försäljningsdirektör för Subaru i Sverige hos generalagenten International Motors.

– Vi är glada att kunna välkomna Per till vårt team. Hans erfarenheter från återförsäljarnätet och gedigna kunskaper inom B2B kommer att ge oss goda förutsättningar att ta nästa steg i vår utveckling av varumärket, säger Christer Blomdell, vd för International Motors Nordic AB.

Nyhetsbrev av Bilnyheter och Motorsport

Periodvis summering av våra bästa artiklar och nyheter skickas en gång i månaden.

Liknande artiklar