0 Shares

Max Hazan har byggt den ultimata Supermotohojen

Att åka Supermoto på bana är bland det roligaste man kan göra med kläderna på, men om man skall ut på gatan är en 450 stånka lite klent. Max Hazan har tagit en 2005 KTM 950 SM och strippat den på allt onödigt för att få den äkta råa Supermotokänslan.

KTM 950 SM är en bra grund om man vill bygga en hybrid mellan en race supermoto som även fungerar på vägen, det är precis så här som KTM borde ha byggt den från början.

Om vi börjar från början. En KTM 950 SM har 98 hästar original och den väger 191 kilo den är tyvärr ful som stryk från början.

Max Hazan såg potentialen med en tidig KTM 950 SM från 2005 som fortfarande hade förgasare och därmed var enkel att strippa på all plast och onödiga saker för att bygga en hybrid mellan en gatvänlig ”SM” och en race Supermoto.

Fackverksramen är riktigt snygg med en vass V-twin som har förgasare är en bra grund, att den dessutom från början har bra fjädring från WP skadar inte.

Bort med all ful plast och montera ett par vackra Marchesini i storlekar 17 bak och 16,5 fram och snida en ny tank och kåpor i aluminium svetsa ett 2-1 system med Akrapovic ljuddämpare i carbon så har du kapat 50 kilo. Bygg slutligen om om fjädringen och du har den ultimata Supermoto hojen för gata.

Snälla KTM ta er en titt på denna och fundera på hur ni kan närma er denna skapelse. Bättre vikt/effekt förhållande och en mycket snyggare hoj.

Nyhetsbrev av Bilnyheter och Motorsport

Periodvis summering av våra bästa artiklar och nyheter skickas en gång i månaden.

Liknande artiklar

0 Shares

Kommentarer