Kampen med de nakna hojarna blir allt hårdare med motorcyklar som levererar över 200 hästar
Nu kommer den ”vanliga” versionen av MV Agusta Brutale 1000 RR efter det att de har sålt slut på den exklusiva Serie Oro som hade carbonhjul och titanbultar, MV Agusta Brutale 1000 RR får nöja sig med smidda aluminiumhjul och vanliga stålbultar.
I övrigt ser de väldigt lika ut MV Agusta Brutale 1000 RR och Serie Oro. Den ”massproducerade” (om man nu kan kalla motorcyklarna från MV Augusta massproducerade) versionen har dock något lägre effektuttag på 208 hästar istället för 211 som Serie Oro levererade men toppfarten ska ligga över 300 km/h.
Bromsarna är Brembo Stylema fram med dubbla 320 mm flytande skivor, så klart med ett Bosch 9 Plus ABS-system.
Du har en högupplöst 5,0-tums TFT-skärm i färg där du kan bläddra igenom inställningar Sport, Race, Rain och Custom, anti-wheelie och en åtta stegs traction control som så klart går att stänga av helt så att du kan burna och åka på bakhjulet.
Men smakar det så kostar det, räkna meds att få hosta upp runt 300 tusen svenska kronor om du vill gränsla nya MV Agusta Brutale 1000 RR.