Shares 0

BMW i8 är en hybridsportbilen som vill konkurrera med bilar som Porsche 911

Nu kommer BMW i8 även som Roadster, den får behålla de coola dörrarna som öppnas snett framåt/uppåt. Den goda nyheten är att den uppdaterade i8 har mer av allt, som förbättrat batteri som tar dig 30 mil på batteri.

Den trecylindriga motorn levererar nu 143 hästkrater vilket är 12 hästkrafter mer än tidigare, kombinerat med eldrift levererar den en systemeffekt på 374 hästkrafter.

Roadstern är mycket lik Coupen, den har samma kolfiberförstärkta chassie men med det öppna taket har det kompenserats med extra förstärkning.

Nya Roadstern väger bara 60 kilo mer än den täckta varianten av i8 med en vikt på 1.595 kilo, trots att den har kvar de coola dörrarna.

Under allt är det samma 1,5-liters bensinmotor som driver bakhjulen och elmotor som driver framhjulen.

Kombinationen med bensinmotor och elmotor tar dig från 0-100 kilometer i timmen på 4,6 sekunder för Roadster (4,4 sekunder med Coupe) topphastigheten är begränsad till 250 kilometer i timmen.

Svenskt pris för BMW i8 Coupé är 1.475.000 kronor och priset för helt nya BMW i8 Roadster är 1.630.000 kronor.

Shares 0

Kommentarer