2 Shares

Vi har knappt kommit in i sommaren då KTM lanserar sina 2019-årsmodeller

Förra året lanserade de 2-taktsmaskinerna KTM 250 EXC TPI och KTM 300 EXC TPI med direktinsprutning – världens första i serieproduktion. Till i år har de uppdaterat WP gaffel- och WP-stötdämparen med en ny huvudkolv och ny setting, för bättre dämpningsegenskaper.

2019 års modeller får även en ny dyna, starkare batteri och så klart ny grafik och orange ram, Brembo-bromsarna är kvar sen tidigare. No-Dirt fotpinnar och NEKEN-styre. CNC-fräsna nav med svarta Giant fälgar kommer också som standard på dessa mästerskapsvinnande maskiner.

KTM 125 XC-W och KTM 150 XC-W 2-taktare, har fått en ny cylinder med en fräst avgasport och en ny ”power valve” för att leverera mer effekt. En ultrakompakt, nyutvecklad DS-koppling och kåpa minskar motorns bredd jämfört med tidigare modeller. Man har även omarbetat den 6-växlade växellådan för bättre funktion och förbättrad driftsäkerhet.

Nyhetsbrev av Bilnyheter och Motorsport

Periodvis summering av våra bästa artiklar och nyheter skickas en gång i månaden.

Liknande artiklar

2 Shares

Kommentarer