Nu har Kawasaki släppt bilder och data för 2019 års KX450F
Till 2019 kommer en helt ny Kawasaki KX450F med en ny motor som har elstart och hydraulkoppling. Den har en helt ny design och är smalare. Man har vinklat in kylarna, även ramen är smalare. Motorn har en ny topp med större ventiler och rakare insug för bättre effekt.
Vi ser fram mot att se nya 2019 KX450F på banorna i Sverige, den skall inte ha lagt på sig mycket mer vikt är därmed lättast av alla japanska motocrosshojar trots att man har bytt ut luftgaffel mot en med fjädrar, den är dock tyngre än KTM och Husqvarna.
Här har ni alla tekniska detaljer
Engine Type: Four-Stroke, Liquid Cooled, DOHC, 4-Valve, Single Cylinder
Displacement: 449cc
Bore & Stroke: 96.0 x 62.1 mm
Compression Ratio: 12.5:1
Fuel System: DFI w/ Keihin 44mm Throttle Body
Ignition: Digital DC-CDI
Transmission Five-Speed
Rake/Trail: 27.6˚/4.8 in.
Front Wheel Travel: 12.0 in.
Rear Wheel Travel: 12.1 in.
Front Tire Size: 80/100-21
Rear Tire Size: 120/80-19
Front Suspension: 49mm Inverted Coil-Spring Fork with 16 position compression and rebound damping adjustment
Rear Suspension: Uni-Trak with Adjustable Preload, 19-Position (Low Speed)/ 4-turn Stepless (High Speed) Compression Adjustment, 22-Position Rebound Damping Adjustment
Wheelbase: 58.5 in.
Front Brake: 270mm
Rear Brake: 250mm
Fuel Tank Capacity: 1.64 gallons
Ground Clearance: 13.4 inches
Seat Height: 37.6 inches
Weight Without Fuel 232.4 pounds (105.4 kilo)
Curb Weight: 242.4 pounds (110 kilo)
Nya motorn med elstart och hydraulkoppling
Eli Tomac på nya 2019 Kawasaki KX450F
Ny topp med ”finger” lyftare
Nytt rakare insug för bättre effekt
Nya motorn från höger sida
Den efterlängtade knappen för elstart
Batteri som ersätter kicken
Ny smalare ram och plattare tank
Smalare smidigare förarplats
Ändringar på ram mot tidigare modell
Ny gaffel med fjädrar istället för luft
Ny stötdämpare med mindre friktion för bättre dämpning
Ny design på bromsskivor fram och bak
Actionbilder på nya 2019 KX450F