3 Shares

Nu har Kawasaki släppt bilder och data för 2019 års KX450F

Till 2019 kommer en helt ny Kawasaki KX450F med en ny motor som har elstart och hydraulkoppling. Den har en helt ny design och är smalare. Man har vinklat in kylarna, även ramen är smalare. Motorn har en ny topp med större ventiler och rakare insug för bättre effekt.

Vi ser fram mot att se nya 2019 KX450F på banorna i Sverige, den skall inte ha lagt på sig mycket mer vikt är därmed lättast av alla japanska motocrosshojar trots att man har bytt ut luftgaffel mot en med fjädrar, den är dock tyngre än KTM och Husqvarna.

Här har ni alla tekniska detaljer

Engine Type: Four-Stroke, Liquid Cooled, DOHC, 4-Valve, Single Cylinder
Displacement: 449cc
Bore & Stroke: 96.0 x 62.1 mm
Compression Ratio: 12.5:1
Fuel System: DFI w/ Keihin 44mm Throttle Body
Ignition: Digital DC-CDI
Transmission Five-Speed
Rake/Trail: 27.6˚/4.8 in.
Front Wheel Travel: 12.0 in.
Rear Wheel Travel: 12.1 in.
Front Tire Size: 80/100-21
Rear Tire Size: 120/80-19
Front Suspension: 49mm Inverted Coil-Spring Fork with 16 position compression and rebound damping adjustment
Rear Suspension: Uni-Trak with Adjustable Preload, 19-Position (Low Speed)/ 4-turn Stepless (High Speed) Compression Adjustment, 22-Position Rebound Damping Adjustment
Wheelbase: 58.5 in.
Front Brake: 270mm
Rear Brake: 250mm
Fuel Tank Capacity: 1.64 gallons
Ground Clearance: 13.4 inches
Seat Height: 37.6 inches
Weight Without Fuel 232.4 pounds (105.4 kilo)
Curb Weight: 242.4 pounds (110 kilo)

Nya motorn med elstart och hydraulkoppling

Eli Tomac på nya 2019 Kawasaki KX450F

Ny topp med ”finger” lyftare

Nytt rakare insug för bättre effekt

Nya motorn från höger sida

Den efterlängtade knappen för elstart

Batteri som ersätter kicken

Ny smalare ram och plattare tank

Smalare smidigare förarplats

Ändringar på ram mot tidigare modell

Ny gaffel med fjädrar istället för luft

Ny stötdämpare med mindre friktion för bättre dämpning

Ny design på bromsskivor fram och bak

Actionbilder på nya 2019 KX450F


Nyhetsbrev av Bilnyheter och Motorsport

Periodvis summering av våra bästa artiklar och nyheter skickas en gång i månaden.

Liknande artiklar

3 Shares

Kommentarer