Här kommer en rapport från Tyskland av Patrik Kerttu en av eldsjälarna inom svensk supermoto, tävlingsgrenen där man blandar snabba partier på asfalt med offroad.
De svenska förarna hade svårt med de snabba partierna i början men förbättrade sina tider för varje pass. Detta var den snabbaste av dom tyska tävlingarna med fyra riktigt snabba raksträckor där man varvade ur hojarna för att bromsa in i kurvor mellan 130-150km/h.
Här har ni hur det gick för svenskarna i korta drag
S1, snabbaste klassen
John Stambeck körde på riktigt bra i första heatet från bakre led och betade av förarna en efter en i den framförvarande klungan. Det var ett superspännande race och John slutade på en 11:e plats med känn på bättre placeringar i nästa race.
I andra heatet gick det inte riktigt lika bra med en tidig crash in på gruset som placerade honom långt efter fältet, men efter idogt jagande av de som låg framför som han betande av en efter en för att vinna placeringar så kom John till slut in som 12:a.
Hampus Gustafson körde riktigt stabilt hela dagen. I första heatet så tappade Hampus framförvarande klunga tidigt pga små misstag och fick arbeta sig uppåt igen för att komma tillbaka och han tog sig upp till en 14:e plats. I andra heatet så gick det desto bättre med en bra start och häng på toppen och med det en slutlig hedersam 9:e plats.
S2, näst snabbaste klassen
Oskar Carlsson körde på bra i första heatet men blev torpederad i en inbromsning så hårt att bakram, ljuddämpare och sadel gick av. Det blev att fulmeka inför andra heatet, det gick bra då Oskar kom in på en 12:e plats till slut och ligger nu på en 11:e plats i totalen.
Carl Wennerberg hade också han otur i första heatet då han tappade ljuddämparen, han blev därmed nedflyttad fem placeringar. Med lite fulmek inför andra heatet och riktigt bra körning slutade Carl på 15:e i andra heatet.
Jag själv (Patrik Kerttu) hade stora problem hela helgen med kramp i underarmarna (en konsekvens av för lite träning) så dom första varven hängde jag på bra men var tvungen att slå av för att inte riskera något i onödan. Slutade på en 20: och en 16:e plats.
S3, tredje snabbaste klassen
Andreas Jankowiak hade det tufft med startcrasher och till det en tidig vurpa som gjorde att han tappade fältet och fick köra själv större delen av andra heatet. Andreas slutade som 18:e av 22.