Tesla har lagt ned sin PR-avdelning

Från Tesla har man sagt ”Vi har inte längre något pr-team” man har demonterat hela PR-avdelningen och Keely Sulprizio var den sista personen som hade ansvaret för pr och kommunikation hos Tesla som lämnade bolaget redan i december 2019 efter det finns ingen ansvarig.

Detta innebär att Tesla inte kommer ha någon dedikerad kommunikationsansvarig med press

Det innebär sannolikt att biltillverkaren inte kommer tillhandahålla bilar för tester till den traditionella bilpressen framöver (även om Tesla fortfarande verkar tillhandahålla testfordon till vissa högt profilerade YouTubers och andra i sociala medier som har en stor publik).

Det kommer att göra det också nästan omöjligt för bilmedia att tillhandahålla detaljerade fördjupade nyheter om Teslas nuvarande eller framtida bilar framledes.

Som en betraktare från MW kan jag tycka att beslutet är lite underligt då man har byggt allt på PR-aktiviteter och inte köper reklam, nu har man ingen kanal för att sprida budskapet.

Nyhetsbrev av Bilnyheter och Motorsport

Periodvis summering av våra bästa artiklar och nyheter skickas en gång i månaden.

Liknande artiklar