Fetaste nakna sporthojen

Om du vill stilla ditt beroende när det gäller nakna sportcyklar, spana in 2022 MV Agusta Brutale 1000 Nürburgring. Baserad på coola Brutale 1000 RR, har Nürburgring skruvat upp volymen några snäpp. Förutom namnet som förpliktigar får du en fet hoj som är sjukt snygg att vila ögonen på.

2022 MV Agusta Brutale 1000 Nürburgring har radfyra som levererar 208 hästkrafter vid 13 000 rpm. Tycker du att det är för lamt finns ett Racing Kit som ökar effekten till 215 hästkrafter vid 13 200 rpm. Allt matas ut via en sexväxlad kasettväxellåda med en tredje generationens quickshifter och slirkoppling. Toppfarten ligger över 300 kilometer i timmen, men då blåser det friskt utan kåpa.

Racing Kit levererar dessa godbitar:
Arrow full-titanium avgassystem med en enda ljuddämpare
ECU med Racing Kit-Map
Ljuddämpare i kolfiber
Cuts i kolfiber
Ursprungsintyg med numrerad dokumentation

Kolfiber kommer inte bara i svart på 2022 MV Agusta Brutale 1000 Nürburgring. Här är de lätta bitarna i kolfiber:
Lock till luftburk
Kopplingsskydd
Kablar till instrumentbrädan
Bränsletankens paneler (vänster och höger)
Växellådans lock
Strålkastarskydd
Spoiler
Hjul (i koppar-kolfiber)

2022 MV Agusta Brutale 1000 Nürburgring Specs

ENGINE

  • Type: Inline-4
  • Displacement: 998cc
  • Bore x stroke: 79 x 50.9mm
  • Maximum power: 208 horsepower @ 13,000 rpm (Racing Kit: 215 horsepower at 13,200 rpm)
  • Maximum speed: Over 186 mph
  • Compression ratio: 13.4:1
  • Valvetrain: DOHC; 4 vpc
  • Fueling: 4 lower fuel injectors by Mikuni w/ 4 upper fuel injectors by Magnet Marelli; Mikuni 50mm throttle bodies
  • Cooling: Liquid and oil
  • Transmission: Cassette-style 6-speed constant mesh w/ quickshifter
  • Clutch: Wet multidisc w/ slipper function actuated by Brembo radial hydraulic pump
  • Final drive: Chain

CHASSIS

  • Frame: Chromoly trellis w/ adjustable aluminum swingarm
  • Front suspension; travel: Fully adjustable Öhlins NIX EC inverted fork; 4.7 inches
  • Rear suspension; travel: Linkage-assisted fully adjustable Öhlins EC TTX piggyback-reservoir shock; 4.7 inches
  • Wheels: Carbon fiber w/ CNC-machined hub
  • Front wheel: 17 x 3.50
  • Rear wheel: 17 x 6.00
    Tires: Pirelli Diablo Supercorsa SP
  • Front tire: 120/70 x 17
  • Rear tire: 200/55 x 17
  • Front brakes: Floating 320mm discs w/ Brembo Stylema calipers and Brembo radial pump
  • Rear brake: 220mm disc w/ Brembo hydraulics
  • ABS: Cornering-aware Continental MK100 w/ rear-wheel lift mitigation

DIMENSIONS and CAPACITIES

  • Wheelbase: 55.7 inches
  • Rake: N/A
  • Trail: 3.82 inches
  • Seat height: 33.3 inches
  • Fuel capacity: 4.2 gallons
  • Estimated fuel consumption: 35 mpg
  • Curb weight: N/A
  • Color: Matt Intense Silver/Matt Metallic Dark Grey/Matt Mamba Red

2022 MV Agusta Brutale 1000 Nürburgring Price: €38,990 MSRP

Nyhetsbrev av Bilnyheter och Motorsport

Periodvis summering av våra bästa artiklar och nyheter skickas en gång i månaden.

Liknande artiklar