0 Shares

2020 Yamaha YZ450F har fått ny ram och motor samt en massa andra uppdateringar

Den nya 2020 Yamaha YZ450F ser likadan ut som sin föregångare, men tittar man närmare så har de uppdaterat hela hojen. Målet är en lättare, starkare och snabbare MX som ska ge konkurenterna ett race om hetaste 450 motocrosshojen.

”Yamaha YZ450F 2020 har designats om helt och hållet för att bli lättare, snabbare och smidigare för att slås om hetaste hojen i 450-klassen, säger Steve Nessl, Yamahas motorsportchef. ”Yamahas 2020 4-takts motocrosshojar är de mest avancerade maskinerna i respektive klass”

Nya 2020 Yamaha YZ450F motorn har fått helt ny kompakt topp med ny design på förbränningskammare med brantare ventilvinklar och aggressivare kammar. Den har även fått en ny högkompskolv med lågfriktionsringar och en längre vevstake. Även växellådan är ny för att ge mjukare växling och vevhusventilationen har omarbetats för att motorn ska kunna andas bättre. Sammantaget ska den nya lättare och mer kompakta motorn ge ökad effekt, den är starkare och har en mer linjär effektkurva.

Ramen är omarbeta med nya motorfästen för att den ska kunna flexa mer så att hojen ska kunna ta kurvorna snabbare, man har även ny styrkrona och en ny framaxel. Frambromsen är ny så att man ska få bättre känsla och bromsverkan. Målet är att få nya YZ450F att bli mer som den mindre och lättare YZ250F på banan.

Nyhetsbrev av Bilnyheter och Motorsport

Periodvis summering av våra bästa artiklar och nyheter skickas en gång i månaden.

Liknande artiklar

0 Shares

Kommentarer