0 Shares

Beta har uppdaterat sina endurohojar till 2020

Ny ram och snyggare design på all plast med nya kåpor, tank och dyna. Fyrtaktarna har fått en helt ny motordesign och tvåtaktarna har uppdaterats, man säger att man nu har ”the best looking and most friendly cockpit layout on the market”

Nya 4-takts motorerna RR-S (350/390/430/500 cc)
En komplett redesign, man har flyttat kopplingen och vevaxeln bakåt. För att mer centrerad vevmassa och en total viktminskning på 2,2 kg.
Ny magnesiumkopplingskåpa för att förbättra flödet i koppling mer effektivt.
Magnesium svänghjulskåpa med ny design med mer funktionell och modern look.
Nytt vattenpumpsystem som förbättrar flödeshastigheten och effektiviteten i kylsystemets förmåga att kyla motorn.
Cylinder och topp har uppdaterat kylsystem för att sänka motortemperaturen.
Twin Injectors förbättrar prestanda och minskar bränsleförbrukning.
Oljesystem är uppdaterat för att hålla oljan i en lägre temperatur.
Koppling har fått nya skivor i annat material för mjukare släpp.
Uppdaterad växellåda, nu kortare och lättare.
Ny växelmekanism för att förbättra växling.
Växellåda anpassad till den nya motorn och ramen.
Man har lagt till en neutral sensor.
Uppdaterade EFI-mappar.

2-taktare (250/300 cc)
Vevpartiet har fått en motvikt för att minska vibrationer och för att förbättra effekten, bättre vridmoment i lägre varvtal.
Toppen är omdesignat (endast 250 cc) för att förbättra vridmomentet vid låga varvtal.

Nyhetsbrev av Bilnyheter och Motorsport

Periodvis summering av våra bästa artiklar och nyheter skickas en gång i månaden.

Liknande artiklar

0 Shares

Kommentarer