Alla förare och motocrossteam i USA 2024

Nyfiken vilka förare som är signade för vilka team i USA 2024

Monster Energy Supercross 2024 drar snart igång på Angel Stadium i Anaheim, Kalifornien, man kör igång lördagen den 5 januari. Här har ni alla förarna som har skrivit på kontrakt för 2024 års Supercross, Motocross och SuperMotocross säsong i USA.

Red Bull KTM
#7 Aaron Plessinger (450 SX och MX): Aaron Plessinger har förlängt ett år med Red Bull KTM för 2024.Ryktena gick att Plessiger skulle köra för Fly för 2024, men det visar det sig att han forsätter med Thor.
#4 Chase Sexton (450 SX och MX): Efter fyra och ett halvt år med HRC sadlar Chase Sexton om till Red Bull KTM. Detta kontrakt kommer naturligtvis att vara flerårigt, åtminstone två eller tre år.
#16 Tom Vialle (250 SX och MX): Den tvåfaldige MX2-världsmästaren börjar det andra året av sitt tvååriga avtal 2024.
#929 Julian Beaumer (250 SX och MX): Julian Beaumer gör sin Pro Supercross-debut med Red Bull KTM 2024 och ersätter Maximus Vohland. JuJu förbereder sig med Davi Millsaps inför 2024.
Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing
#27 Malcolm Stewart (450 SX och MX): Stewart börjar 2024 på ett nytt tvåårskontrakt.
#28 Christian Craig (450 SX och MX): Craig går in i det andra året av sitt tvååriga avtal med Husqvarna.
#24 RJ Hampshire (250 SX och MX): RJ började 2023 med ett ettårskontrakt, nu har han ett nytt tvåårskontrakt med optioner efter 2025.
#83 Guillem Farres (250 SX och MX): Den spanska sensationen Guillem Farres kör för Husqvarna Factory Racing 2024. Farres var med i Star Racing 2023.
Casey Cochran (SX Futures, 250 SX East och MX): Cochran börjar sin A-klass/proffs-säsong. Vi får nog se Casey delta i de inledande omgångarna av SX Futures, efter det i East Coast Supercross och sedan en hel säsong av Pro Motocross …
Troy Lee Designs/Red Bull/GASGAS Factory Racing
#51 Justin Barcia (450): BamBam är tillbaka och har ett nytt tvåårskontrakt. Justin Barcia förblir teamets enda 450 förare 2024 och kommer att vara med till 2025.
#39 Pierce Brown (250): 2024 är det andra och sista året för Pierce Brown.
#34 Ryder DiFrancesco (250): Efter flera år med Kawasaki sadlar, Ryder DiFrancesco om till TLD för 2024 och 2025.
Team Honda HRC
#18 Jett Lawrence (450 SX och MX): 2024 är den första hela säsongen på en 450 för Jett Lawrence. Vi förväntar oss att Jett fortsätter i samma tempo. Jett fortsätter som Red Bull profil.
#96 Hunter Lawrence (450 SX och MX): Hunter Lawrence kommer sannolikt att kliva upp till 450 på heltid tillsammans med sin bror för 2024. Hunter fortsätter som Red Bull profil och kör från topp till tå med Alpinestars.
#48 Chance Hymas (250 SX och MX): Chance Hymas går in i det andra året av sitt proffsavtal för 2024, som löper till 2025. Vi förväntar oss att han fortsätter med alla sina personliga sponsorer, inklusive Fly och Monster Energy.
#30 Jo Shimoda (250 SX och MX): Jo Shimoda ansluter sig till Honda igen och går in i sitt första tävlingsår för Team Honda HRC med ett tvåårskontrakt för 2024 och 2025. Hans mekaniker blir Ben Griffith och Jo fortsätter som Monster Energy profil.
Monster Energy/Star Racing/Yamaha
#3 Eli Tomac (endast 450 SX): Eli Tomac har bekräftat att han kommer tillbaka 2024 och från och med nu är det en ren Supercross-deal. Bli inte förvånad om vi ser honom även utomhus i Pro Motocross men det kommer i slutändan att vara upp till Eli att bestämma om han vill göra det eller inte. Hur som helst, vi är glada över att se ET på banan igen.
#32 Justin Cooper (450 SX och MX): Justin Cooper själv har sagt att han har ett heltidskontrakt med en 450 2024.
#2 Cooper Webb (450 SX och MX): Han återvänder till teamet som gav honom chansen som proffs, har Cooper Webb ett tvåårigt avtal, med en option för tredje året. Mekaniker? Adam Campbell
#31 Jordon Smith (250 SX och MX): 2024 kommer att markera det andra året av ett tvåårigt avtal för Jordan Smith.
#38 Haiden Deegan (250 SX och MX): 2024 kommer att markera det andra året på ett kontrakt som tar Haiden Deegan genom åtminstone 2025 med Star 250-truppen (med en option för 2026).
#50 Enzo Lopes (250 SX och MX): Lopes kommer inte att vara med ClubMX 2024, fler nyheter kommer snart…
#57 Nate Thrasher (250 SX och MX): För den fjärde säsongen kommer Nate Thrasher att tävla med Star.
#59 Daxton Bennick (250 SX och MX): Efter att ha gått till Star Racing för SX Futures 2023, har Daxton Bennick belönats med ett tvåårigt avtal som tar honom in i 2024 och 2025 med laget.
#61 Stilez Robertson (250 SX och MX): 2024 kommer att markera det andra året av ett tvåårigt avtal för Stilez Robertson.
#411 Nick Romano (250 SX och MX): Nick Romano fortsättermed Star Racing för 2024.
Gavin Towers (SX Futures och 250 MX?): I likhet med Daxton Bennicks affär 2023 har Gavin Towers ett testavtal med Star Racing som kommer att ta den unga föraren genom SX Futures. Om det går bra, misstänker vi att se honom på linjen vid några Pro Motocross-omgångar. Kanske till och med hela säsongen?
Monster Energy Kawasaki
#9 Adam Cianciarulo (450 SX och MX): Adam Cianciarulo går in i det andra året av sitt nuvarande avtal med Kawasaki.
#21 Jason Anderson (450 SX och MX): Jason Anderson fortsätter med Factory Kawasaki med ett nytt tvåårskontrakt.
Monster Energy/Pro Circuit/Kawasaki
#43 Seth Hammaker (250 SX och MX): Hammaker börjar det andra året av sitt nuvarande tvååriga avtal 2024. Det betyder att Seth Hammakerär öppen för nya erbjudanden 2024.
#63 Cameron McAdoo (250 SX och MX): McAdoo börjar det andra året av sitt nuvarande tvååriga avtal 2024. Det betyder att Cameron McAdoo är öppen för nya erbjudanden 2024.
#64 Austin Forkner (250 SX och MX): Med de senaste regeländringarna åker inte Austin Forkner ur 250-klassen. Han har behållits för säsongen 2024 på Pro Circuit. Han har också ändrat sitt program en hel del, lutat med långtidscoachen Robby Reynard, och kör nu med Ryan Hughes som coach på hojen, tillsammans med Charles Dao som sköter sin annan träning.
#47 Levi Kitchen (250 SX och MX): Pro Circuits stora värvning för 2024, då de slog ut både Red Bull KTM och Triumph Racing när de plockade Levi Kitchens. Kitchen ansluter sig till teamet med ett tvåårigt kontrakt och till skillnad från de andra förarna ska han kan ha friheten att åka och träna utanför Kalifornien. Dogpound i Florida, möjligen?
#20 Maximus Vohland (250 SX och MX): Maximus kommer att åka för samma team som hans far tävlade för 2000 och 2001.
Triumph Racing (Monster Energy Triumph Racing
#17 Joey Savatgy (250 MX): Savatgy har bekräftat sitt tvååriga avtal med Triumph 2024 och 2025, är 2024 endast är en 250 Pro Motocross-deal. Han kan för närvarande inte tävla med 250 Supercross på grund av en inaktuell regel.
#33 Jalek Swoll (250 SX och MX): Jalek Swoll kommer att återförenas med Bobby Hewitt.
Evan Ferry (SX Futures, 250 SX och 250 MX): Genom Triumphs lanseringsvideo har det bekräftats att Evan Ferry är ombord på deras team för 2024. Han kommer troligen att börja säsongen i SX Futures innan han går över till proffs.
Ecstar HEP Racing Suzuki
#94 Ken Roczen (450 SX och WSX): Ken Roczen har skrivit på ytterligare ett år med HEP Suzuki, detta kontrakt löper till 2024.
#11 Kyle Chisholm (450 SX, MX och WSX): Chisholm går in på sitt andra år på HEP, en del av ett flerårigt avtal för racing och utveckling. Vi förväntar oss att Chiz ska tävla i US Supercross, utvalda Nationals och WSX 2023.
#12 Shane McElrath (450 SX, MX och WSX): Efter att ha fyllt i på HEP 2023, återvänder McElrath 2024 som racerförare på heltid.
BARX Suzuki
#52 Derek Drake (250 SX och 450 MX): Vi förväntar oss att se Derek Drake tillbaka med BarX Suzuki för sin fjärde säsong 2024.
#128 Preston Boespflug (250 SX och MX): Boespflug har nyligen meddelat att han kommer att gå med i BarX som proffs för 2024 efter sitt sista år med amatörer ombord på Orange Brigade KTM.
#540 Leo Tucker (250 SX och MX): Tucker inleder sin proffssäsong för nybörjare med BarX.
#77 Michael Mosiman (250 SX och MX): Rykten tyder på att Mosiman är i kontakt med BarX om en potentiell plats 2024.
Muc-Off/FXR/ClubMX Yamaha Racing
#6 Jeremy Martin (250 SX och 450 MX): Precis före sin skada skrev Jeremy Martin på en treårig förlängning med laget som äntligen har tillkännagivits. Vi har hört rykten om att Jeremy äntligen går över till 450? Vi får se.
#26 Garrett Marchbanks (250 SX och 450 MX): Efter att ha tävlat Pro Motocross-säsongen på en 450, låter det som att vi kommer att se ett delat schema för Garrett Marchbanks nästa år. 250 supercross och 450 utomhus. 2024 går han in i det andra året av ett tvåårigt avtal.
#36 Phil Nicoletti (250 och 450 MX): Det är ganska mycket som säger att Phil Nicoletti kommer tillbaka 2024.
#99 Jett Reynolds (250 SX och MX): Reynolds ska nyligen har testat med ClubMX-teamet och kommer att ersätta den utgående Enzo Lopes.
Mark Finies (SX Futures?): Det låter som att amatören av GasGas-racern Mark Finies kan byta till ClubMX för SX Futures och tävla vidare 2024.
Liqui Moly Beta Racing
#45 Colt Nichols (endast 450 SX): Colt Nichols har tillkännagetts som Beta USA:s andra fabriksförare. I likhet med Benny kör han bara Supercross. Nichols har skrivit på ett tvåårigt avtal för Beta.
#67 Benny Bloss (endast 450 SX): Beta har utsett Benny Bloss till sin första amerikanska Supercross fabriksförare.
AEO Powersports KTM Racing
#53 Derek Kelly (250 West SX och 450 MX): Derek Kelley återvänder till AEO KTM 2024 och det ser ut som att han kommer köra 250 inomhus och 450 utomhus för första gången med teamet.
#35 Talon Hawkins (250 West SX och 250 MX): Det ser ut som att KTM-gruppen har hittat ett hem för Talon Hawkins efter hans oväntade proffssäsong på Factory Husqvarna, och länkat honom till AEO-supportteamet.
Ryder McNabb (SX Futures och 250 MX?): Kanadensiske MX2-mästaren Ryder McNabb ryktas gå med i AEO-teamet för 2024, i så fall skulle han troligen köra SX Futures och sedan en hel säsong av AMA Pro Motocross ombord på en 250
FirePower Honda
#15 Dean Wilson (endast 450 SX): Dean Wilson går in på sitt andra år på ett tvåårigt avtal med Firepower Honda-teamet.
#37 Max Anstie (250 East): Anstie går in i det andra året av ett tvåårigt avtal, med option på ett tredje år. Vi förväntar oss att han är på 250 East och WSX om det fortsätter. Om WSX faller igenom kan vi se Anstie på en 450 i Pro Motocross eller kanske välja MXGP-lopp? Vi får vänta och se.
Will Campbell (SX Futures): Will fick stöd av teamet förra året och för 2024 kommer han att köra SX Futures.
Brodie Connolly (SX Futures och 250 East?): Firepower Hondas juniorracer från Nya Zeeland, Brodie Connolly, kommer att gå med i deras amerikanska program 2024.
Heartbeat Hot Sauce Solitaire Yamaha
#71 Cole Thompson (250 West SX): Thompson går med i teamet 2024 efter kört privat 2023.
#73 Robbie Wageman (250 West SX): Efter att ha lämnat Solitaire i slutet av 2022 för att tävla för BarX Suzuki 2023, återvänder Robbie till sitt långvariga hem för 2024.
MotoConcepts Honda
Vince Friese (250 West SX, välj 450 MX och SX och 450 WSX): Vi förväntar oss att Friese kommer tillbaka med MCR 2024.
#55 Mitchell Oldenburg (250 West SX, välj 450 MX och SX, och 450 WSX): Vi förväntar oss att se Oldenburg återvända med MCR 2024.
#41 Carson Mumford (250 SX, välj 250 MX, och WSX): Mumford har börjat testa MCR-cykeln och kommer att tävla WSX för dem 2023 och USA 2024.
#943 Noah Viney (SX Futures, välj 250 MX och WSX): Viney kommer att tävla om MCR 2024.
Partzilla PRMX Kawasaki
#81 Cade Clason (450 SX): Clason har tecknat tvåårig förlängning med PRMX.
Josiah Natzke (Canadian Nationals): Efter att ha tävlat 250 Supercross med teamet 2023, fortsätter Natzke med teamet men väljer att enbart fokusera på Canadian Nationals.
#85 Hunter Yoder (250 SX): Hunter tävlade för teamet 2023 det finns ett erbjudande för honom att återvända 2024.
Aaron Tanti (450 SX): Australiens mästare Aaron Tanti ryktas ha en 450 Supercross deal på plats med PRMX.
#82 Mitchell Harrison (250 SX): Mitchell Harrison går med i PRMX för första gången på en 250 Supercross deal.
HBI Racing
#29 Ty Masterpool (450SX och MX?): Efter att ha gått med i HBI halvvägs till utomhus ser det ut som att han kommer att fortsätta med dem och möjligen på en 450 hela året.
#42 Caden Braswell (250 East SX och 250 MX): Braswell kommer att stanna hos HBI 2024.
#427 Cole Bradford (250 East SX): Cole skadades av och till 2023 men återvänder 2024.
#90 Hardy Munoz (250 East SX): Munoz kommer att fortsätta med HBI 2024.
#137 Ayden Shive (250 East SX): Shive går med i HBI 2024.
Rock River Yamaha
#23 Grant Harlan (450 SX och MX): Harlan, Hawain-infödingen, återvänder 2024 med Rock River.
#80 Michael Hicks (GT Arenacross och 250 East SX?): Hicks tävlar för Rock River för att försvara sin GT Arenacross-krona. Kanske 250 East också?
Ti-Lube Honda
#65 Henry Miller (250 East SX): Miller kör för Rick Ware Racing i World Supercross, men fortsätter med Ti-Lube Honda för 250 East.
Madd Parts Kawasaki
Bubba Pauli (450 SX): Han äger laget. Om han inte tänkte sparka sig själv.
#22 Freddie Noren (450 SX och MX): Efter att ha tävlat Supercross för Madd Parts 2023, återvänder Freddie Noren på heltid 2024. Signerar för Supercross, Pro Motocross och SuperMotocross.
Team Tedder
#44 Josh Hill (450 SX): Bröderna Hill är tillbaka!
#46 Justin Hill (450 SX): Bröderna Hill är tillbaka!
WILDCAT Racing
#49 Jose Burtron (450 MX): Vi förväntar oss att se Butron tillbaka i AMA Pro Motocross 2024.
#60 Lorenzo Locurcio (250 SX och 450 MX): Locurcio borde vara tillbaka i USA på heltid 2024, och tävla inomhus på en 250 och utomhus på en 450.
MDK Motorsports
#19 Justin Bogle (450 SX): Om MDK tävlar i USA 2024 skulle Bogle vara bunden till 450.
#84 Anthony Rodriguez (450 SX):
Team Next Level Racing
Justin Rodbell (450 SX)
Chase Marquier  (450 SX)
#97 Tristan Lane  (450 SX)
Hunter Schlosser  (450 SX)
Colby Copp  (450 SX)
Scott Meshey (450 SX)
Factory Connection Racing?
#14 Dylan Ferrandis (450 SX?): Om Ferrandis inte skulle skriva på med HEP, skulle det här vara det alternativ han eftersträvar … om det kan gå ihop.
Privatare
62 Kevin Moranz (450 SX): Moranz kommer att göra sitt eget team på Honda.
#65 Justin Starling (450 SX): Starling återkommer för 450 SX endast på en Honda.
#68 Romain Pape (450 MX): Vi är inte säkra om vi kommer att se Pape i Supercross eller inte?
#70 Jerry Robin (450 SX och MX): Vi förväntar oss att se Robin på Yamaha 2024 med stöd från Estenson Racing och mer.
#74 Joshua Cartwright (450 SX):
#78 Joshua Varize (250 SX): Från och med nu ser det ut som att Varize kommer att ha en egen deal 2024.
#471 Logan Karnow (450 SX): Fanfavoriten Logan Karnow kommer tillbaka 2024, troligen på Kawasaki med fortsatt stöd från Only Fans.
Peter Mackhé
Peter Mackhé
Peter Mackhé är grundaren av MotorWorld och har en lång passion för allt som rör motorer. Med ett särskilt intresse för bilar och motorcyklar startade han MotorWorld för att skapa en plattform där alla motorentusiaster kan samlas och dela sin glädje. Peter har en bakgrund inom både racing och hemmabyggen och brinner för att sprida nyheter och berättelser om allt från klassiska fordon till de senaste innovationerna inom motorvärlden.

Mer från samma skribent

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här

Relaterade artiklar

Annons

Senaste artiklarna

VIDEO: Novemberkåsan 2024

Missade du att vara ute i skogarna i Eksjö under årets Novemberkåsan? I så fall har du video från tävling och resultat här... https://www.youtube.com/watch?v=YHURoxKFQ2k https://www.youtube.com/watch?v=YwwEg0jOj5E Resultatlista Novemberkåsan 2024 Bilder...

2024 Dodge Durango SRT 392 AlcHEMI – Den sista V8 motorn från Dodge?

Dodge hedrar den sista 6.4 V8-motorn med Dodge Durango SRT 392 AlcHEMI - Betyder det att detta är den sista V8 motorn vi ser...

Land Rover kör Dakar Rally 2026 med Defender

2024 körde 182 bilar i mål under Dakar Rally av av totalt 340 startande Det är officiellt från Land Rover att man komme köra 2026...

Vill du hålla dig uppdaterad med de senaste motornyheterna?

Följ oss för att få de senaste nyheterna om allt från bilar och motorcyklar till racing och hemmabyggen. Vi håller dig informerad om de mest spännande nyheterna inom motorvärlden!

Genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev godkänner du att få utskick från MotorWorld.se samt att vi lagrar din e-postadress i enlighet med vår personuppgiftspolicy.